Objednávání na úřad šetří čas

Elektronické objednání na úřad funguje na magistrátu v Jablonci nad Nisou už 13 let. Systém prošel postupným vývojem a od letošního roku je pro uživatele ještě komfortnější. Objednávat se lze přes webové stránky města, a také z chytrých mobilních telefonů s operačním systémem Android nebo iOS přes aplikaci Jablonec v mobilu.

Služba se týká oddělení správních agend na úsecích evidence obyvatel, trvalý pobyt, občanské průkazy, cestovní doklady a oddělení dopravně-správních agend na úsecích evidence řidičů a registr vozidel. Jedná se o agendy umístěné v budově magistrátu města v ulici Komenského. Objednávání přes web a mobilní aplikaci stejně jako navazující služby sledování stavu žádostí nebo aktuální obsazenost přepážek jednoznačně šetří čas a vychází tak vstříc veřejnosti. 

Jak se objednat?

„Ikona se jmenuje Objednání na úřad, po kliknutí se objeví výběr agendy a pak kalendář s termíny,“ popisuje webmaster magistrátu Petr Vitvar. Termíny jsou k dispozici vždy 14 dní dopředu. V případě registru vozidel a řidičů je možné se objednat na každý den. Pro agendu občanských průkazů a cestovních dokladů a také pro evidenci obyvatel jsou pro elektronické objednávky určeny dny pondělí, středa a čtvrtek. „Je to proto, abychom umožnili odbavení i klientům, kteří se dopředu neobjednávají,“ vysvětluje vedoucí odd. správních agend Vladislava Kakrdová a dodává, že vedle předem objednaných vyřizují úředníci samozřejmě i ostatní příchozí. Denně jsou schopni na jedné přepážce odbavit průměrně 60 lidí, ale není výjimkou ani přes stovku klientů, když je potřeba. 

Při objednávání systém požaduje e-mailovou adresu nebo číslo, na které je možné zadat potvrzovací sms a následně PIN. Ten se po příchodu na úřad zadá do terminálu v odbavovací hale. „Je tady potřeba počítat s tím, že PIN platí jen 10 minut před a 10 min po rezervovaném čase, pokud přijdete později, kód neplatí a musíte čekat,“ upozorňuje Vitvar.

Kolik je tam lidí? nebo Už mám hotovou občanku?

Pro žadatele o vystavení dokladu je od letoška nově k dispozici také služba sledování stavu žádostí. Na webu města je možné podle data podání žádosti sledovat, jestli už je žádost vyřízena a doklad připraven. Druhou novou službou pro ty klienty, kteří nejsou objednaní a nechtějí nebo nemohou se dopředu objednat, jsou informace o aktuálním stavu obsazenosti přepážek. 

Postupy při podání žádostí o vydání dokladů jsou podrobně popsány v sekci Životní situace na webu města